Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Obraz

Szanowni Rodzice i Nauczyciele.

Rok szkolny 2013/2014 wspólnej współpracy za nami. Podstawowym zadaniem Rady Rodziców jest czuwanie nad gospodarczym wykorzystaniem zgromadzonych funduszy w formie składek wpłacanych przez rodziców.

W minionym roku szkolnym zebraliśmy kwotę 16 082,80 zł., z czego 3072,25 zł. to bilans otwarcia. Wielu z Państwa odpowiedziało na nasz apel o wpłaty na fundusz rady, z którego mogliśmy zorganizować wiele imprez oraz zakupić sprzęt.

 

Wszystkim z góry bardzo dziękujemy i gratulujemy. Jako rodzice chcemy i musimy być obecni w szkole, wspierać nasze dzieci, pomagać im, nauczycielom i Dyrekcji.

W dalszym ciągu zbieramy fundusze na modernizację  kolejnej klasy w sprzęt.

Zachęcamy wszystkich rodziców do wpłat. Mam nadzieję, że udało nam się przedstawić Państwu zakres prac i kierunek działania Rady Rodziców.

Dziękuję wszystkim za współpracę: Dyrekcji, nauczycielom, Pani Mari Spychalskiej (pracownikowi sekretariatu),Pani z Biblioteki Agacie Bogaczyk, przedstawicielom klas, w szczególności rodzicom i uczniom kończącym szkołę, a przede wszystkim Sponsorom.

Wszystkich zachęcam do współpracy w przyszłym roku szkolnym. Nasze dzieci chcą i potrzebują – nawet jeśli tego nie okazują – naszego zainteresowania. Nie zawiedźmy ich oczekiwań. Bądźmy obecni w szkole, w której dzieci spędzają tak wiele czasu.

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasze działania. 

Z poważaniem w imieniu Rady Rodziców

Przewodniczący Leszek Nawrocki

 

SPRAWOZDANIE FINANSOWE RADY RODZICÓW ZA ROK SZKOLNY 2013/2014

 

      Przychód:

          Stan środków finansowych z przeniesienia  na 01.09.2013                                              3 072,25 zł.

           Rozliczenie składek na Radę Rodziców wpłat z klas w roku szkolnym 2013/2014            4800 ,00 zł.

           Pozyskane środki finansowe podczas Zabawy Andrzejkowej:                                          2 106,69 zł.

           Pozyskane środki finansowe podczas Zabawy Karnawałowej:                                          2 772,87 zł.

            Indywidualne wpłaty od sponsorów:                                                                               2 026,22 zł.

           Pozyskane środki ze sprzedaży makulatury:                                                                   1 297,25 zł.

           Odsetki Bankowe                                                                                                     7,52 zł.                                                                                                                                                                           

       Przychód całkowity:                                    16 082,80 gr   

                                                       

Rozchód:

                     –  Zakup paczek na Mikołaja:                                                                            1 531,79 zł.

                     – Nagrody książkowe na koniec roku szkolnego                                                  1 000,00 zł.

                     – Nagrody za zbiórkę makulatury                                                                          239,00 zł.

                     – Nagroda za najwyższą średnią klasy                                                                  300,00 zł.

                     – Artykuły biurowe na potrzeby rady:                                                                     213,80 zł.

                     – Zakupiono wyposażenie klasy nr. 5 w sprzęt audio wizualny:                             6 269,20 zł.

                       Laptop, projektor, nagłośnienie, tablica suchościeralna 240×120,

                        oraz montaż z okablowaniem jako pomoc dydaktyczna dla dzieci.

                     – Zakupiono książki do biblioteki                                                                         1 000,00 zł.

                     –  Pokrycie kosztów wyjazdu klasy I  i  III  do Planetarium w Potarzycy                    535,00 zł.

                     –  Organizacja Dnia Dziecka: ( Tęcza Radlin 7.06.2014)                                        2145,03 zł.

                     –  Pasowanie pierwszoklasistów 2014/2015                                                           350,00 zł.     

                  Rozchód całkowity:                                  13 583,82 gr   

 

                                 Przychód całkowity                                    16 082,80

                     Rozchód całkowity                                   – 13 583,82

   

            Ogólny stan kasy na dzień 21.06.2014                 2 498,98 zł.

 

Dodatkowo sponsorzy podarowali w towarze:

 

        – Na Dzień Dziecka kiełbasa, lody, pieczywo, wynajem sprzętu itp. na kwotę:        1 315,00 zł.

       –  Czekolady i inne słodycze na Mikołaja w kwocie:                                                          250,00 zł.

        – Dofinansowali koszt wyjazdu klasy VI do Poznania (koszt autobusu)                         600,00 zł.

    Suma kosztów sponsoringu:                                            2 165,00 gr    

Otrzymano  środki finansowe dla Zespołu Szkół w Chociczy z tytułu:   

                                        – prowizja z ubezpieczenia PZU                                 2 939 zł.

                                        – prowizja z firmy MAWI (wykonuje zdjęcia)             980 zł.

      

              Ze zwrotu prowizji pokryto:

                 – wycieczki do Giecza i Koszut ( kl. IV SP), Czeszewa (Przedszkole)

                    oraz Potarzycy (Gimnazjum)

                 – zakupiono:

1.      3 aparaty fotograficzne dla Przedszkola, SP oraz Gimnazjum

2.      lampki pod choinkę,

3.      słodycze na I semestr roku,

4.      prenumerata na cały rok gazetki „Świerszczyk”,

5.      puchary na IX edycję turnieju o puchar Dyrektora Szkoły,

6.      kwiaty pod obelisk Papieża JP II przez cały rok szkolny

7.      książki i nagrody na konkursy w ciągu roku szkolnego

8.      kartki AMUN ( 2 x do roku stowarzyszenie osób niepełnosprawnych – Artyści

                                      Malujący Ustami i Nogami. Promocja twórczości artystów

                                      polega na rozprowadzaniu ich prac w postaci

                                             kart świątecznych i okolicznościowych

___________________________________________________________

 

7 czerwca  Rada Rodziców z okazji Dnia Dziecka zorganizowała wyjazd do Ośrodka dla dzieci i młodzierzy 

Tęcza w Radlinie.

Na miejscu przywitali nas wszystkich gospodarze, który dla naszych podopiecznych przygotowali wiele atrakcji. 

 korzystanie z placu zabaw ze zjeżdżalnią linową,  boiska sportowe,  gra piłkarzyki, trampolina, gokarty,

 dmuchany zamek „Żaba”,  ruchomy plac zabaw  „ Małpi gaj”, zjeżdżalnia dmuchana „Delfinki”, 

pływanie rowerkami wodnymi po akwenie wodnym,  przejażdżka bryczką, przejażdżka kucykiem w siodle

a na zakończenie wspólne zdjęcie z  maskotką kotem „ Tip -Topem”

Zostało też zorganizowane ognisko, przy którym uczestnicy mogli raczyć się przepysznymi kiełbaskami a na deser były jeszcze lody i znowu… radosnym okrzykom nie było końca!!!

Na nudę nie było czasu. Wszyscy uczniowie oraz Grono Pedagogiczne byli bardzo zadowoleni.

zdjęcia w galerii - TUTAJ

——————————————————————————————————————–

PROTOKÓŁ- ZEBRANIE RADY RODZICÓW

                      SZKOŁY PODSTAWOWEJ W CHOCICZY, DN. 12 MAJA 2014 R.

Na zebraniu omówiono następujące kwestie:

1.    Organizacja Festynu z okazji Dnia Dziecka, dn. 7 czerwca br. w Ośrodku

dla Dzieci i Młodzieży „Tęcza „im. M. Kostki w Radlinie:

-festyn jest w całości sfinansowany przez Radę Rodziców przy udziale sponsorów (piekarnia Puchatek-Nowe Miasto; Masarnia Kleczewski-Solec, Natom Logistic Chocicza, Sław-Piek Jarocin, 

-poczatek festynu godz. 9.00, zakończenie ok.  godz.14.30- dojazd autobusem

- nad bezpieczeństwem dzieci czuwać będą nauczyciele , opiekunowie

  z Ośrodka oraz członkowie Rady Rodziców .

- w festynie wziąć udział mogą również Rodzice (dojazd własny )

       W programie:

         – korzystanie z placu zabaw ze zjeżdżalnią linową, (klasy od 0 do 6)

          – boiska sportowe , ( konkursy i zabawy z animatorami)

          – gra piłkarzyki,

          – trampolina, (klasy od 0 do 6)

         – gokarty, (klasy od 0 do 6)

         – dmuchany zamek „Żaba” (klasy od 0 do 2)

         – ruchomy plac zabaw – „ Małpi gaj”  (klasy od 0 do 2)

         – zjeżdżalnia dmuchana „Delfinki”  (klasy od 0 do 6)

        –  pływanie rowerkami wodnymi po akwenie wodnym (klasy od 5 do 6)

        – przejażdżka bryczką  (klasy od 0 do 6)

        – przejażdżka kucykiem w siodle (klasy od 0 do 6)

        – strzelnica  (klasy od 5 do 6)

        – ognisko lub grill (do wyboru pieczenie kiełbasek)

        - lody, napoje oraz placek drożdżowy

        – na zakończenie wspólne zdjęcie z  maskotką kotem „ Tip -Topem” (możliwość   

          zamówienia zdjęć klasowych i grupowych cena 2,50 za 1 szt. u  p. Agaty w bibliotece)

2.    Dofinansowania :

-Rada Rodzićów podjęła decyzję o dofinansowaniu wyjazdu do Planetarium 

dla klasy pierwszej i trzeciej.

  w kwocie 535 pln

- Rada Rodziców podjęła decyzję o przekazaniu  przyszłym klasom pierwszym

  350 pln. na uroczystość Pasowania Pierwszoklasisty.(wrzesień)

- Rada Rodziców podjęła decyzję o nagrodzie dla klasy z najwyższą średnią na koniec

  roku szkolnego w kwocie 10 pln dla ucznia.

  

Protokół sporządziła:

Katarzyna Jakubczak- Sekretarz Rady Rodziców

 ———————————————————

PODSUMOWANIE ZBIÓRKI MAKULATURY
W tym roku szkolnym w miesiącach luty i kwiecień 2014 odbyła się zbiórka makulatury.
Wzięły w nich udział wszystkie klasy.
Łączna suma zebranej makulatury to 3554,57 kg.
Pieniądze w kwocie 1000 zł. zostały przekazane na wyposarzenie biblioteki szkolnej reszta okoł 300 zł. 
przeznaczymy na zakup nagród ogłoszonego konkursu za zbiórkę.
Dotyczczasowa zbiórka myślimy że to dopiero początek.
Dziękujemy wszystkim którzy wzieli udział. 
Tym samym ogłaszamy kolejną akcję zbiórki makulatury już w październiku 2014!
 Zachęcamy do zbierania starych gazet, ulotek, niepotrzebnych notatek, książek i kartonów.

———————————————–
 

INFORMACJA Z ZEBRANIA  PREZYDIUM RADY RODZICÓW

DN. 08 .04.2014 ROKU

Na spotkaniu prezydium  zostały omówione następujące kwestie:

1. Przyjęto dwie uchwały:

  – na wniosek wychowawców klas I i II postanowiono pokryć całkowity koszt wyjazdu na kwotę 525 zł            do planetarium w Potarzycy

- zatwierdzić wydatek 250,00zł z przeznaczeniem na zakup nagród w konkursie zbiórki makulatury,

- ponadto omówiono dzień dziecka i zbiórkę zabawek oraz książek na kiermasz.

———————————————–

   Multimedialna pracownia oddana do użytku

Od dziś działa nowoczesna, bogato wyposażona multimedialna pracownia. Nowa tablica, projektor multimedialny oraz laptop i nagłośnienie ufundowała Rada Rodziców. Koszt takiego zestawu to 6300 zł. Nauczyciel  może więc prowadzić lekcje z wykorzystaniem specjanie do tego przygotowanych programów, co znacznie wpływa na atrakcyjność i efektywność pracy na lekcji.  W sali  nr. 5 został zamontowany pierwszy z szęściu planowanych projektów (oczywiście jak pozwolą na to finanse)

 

———————————————–

PODSUMOWANIE PIERWSZEJ ZBIÓRKI MAKULATURY
W tym roku szkolnym w dniach 24-28.02.2014 odbyła się zbiórka makulatury.
Wzięły w nich udział wszystkie klasy.
– zbiórka wiosenna – 1725kg za kwotę 690zł (po 40gr za kg)
Pieniądze zostaną przekazane na cel wskazany przez bibliotekę szkolną.
Dotyczczasowa zbiórka to początek.
Dziękujemy wszystkim którzy wzieli udział. 
Tym samym ogłaszamy kolejną akcję zbiórki makulatury!
 Zachęcamy do zbierania starych gazet, ulotek, niepotrzebnych notatek, książek i kartonów.
Makulaturę można będzie znosić do biblioteki  w dniach 22-29 kwietnia 2014 r.

 Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi  podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego 2013/2014 r.

———————————————–

 

Wygraj wycieczkę dla swojej klasy!!!

Co tydzień atrakcyjne nagrody a na koniec

akcji, losowanie wycieczki dla całej klasy.

Zapraszamy! 

———————————————–

INFORMACJA Z ZEBRANIA RADY RODZICÓW –  DN. 19 LUTY 2014 ROKU

- Podziękowanie rodzicom, którzy wpłacili składkę na Radę.- w ubiegłym roku szkolnym było to około 46%. W tym roku jest to  95 % wpłat , na konto RR  wpłynęły jeszcze pieniądze od sponsorów ( 1800 zł.)

Za wszystkie wpłaty Rodzicom i Sponsorom Dziękujemy.

ZABAWA KARNAWAŁOWA

- impreza odbyła się 1 lutego, br. w GOK w Nowym Mieście

- do tańca przygrywał zespół muzyczny „Carat”

- catering zapewniła firma P. Baraniak z Sulęcinka

- -przychód z imprezy wynosi 2772,87 PLN

TRWA AKCJA 1 % DLA MOJEJ SZKOŁY

Rada Rodziców pragnąc wspierać szkołę przypomina o programie„1 % dla mojej szkoły „. Oficjalna, szczegółowa informacja została umieszczona na stronie Rady Rodziców oraz bezpośrednio zakomunikowana wszystkim Rodzicom (dzieci przekazały ogłoszenia )

ZBIÓRKA MAKULATURY NA RZECZ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

Następnym tematem który został poruszony to zbiórka makulatury na rzecz Biblioteki Szkolnej. Celem akcji jest zakup książek i gier. Akcja odbędzie się w dwóch etapach : pierwszy w lutym, drugi w kwietniu. Zbiórka będzie zarazem konkursem , przyznane zostaną nagrody w następujących kategoriach :

I kategoria- najlepszy Uczeń (ten , który nazbiera najwięcej makulatury )

II kategoria – najlepsza Klasa (ta, która nazbiera najwięcej makulatury )

Wręczenie nagród nastąpi podczas uroczystości Zakończenia Roku Szkolnego.

FESTYN Z OKAZJI DNIA DZIECKA

Rada Rodziców postanowiła zabezpieczyć kwotę 4000 zł. na organizacje w dniu 7 czerwca 2014 r. Dnia Dziecka. Tegoroczna impreza zostanie zorganizowana w ośrodku „Gród Radlin” w Radlinie. Więcej szczegółów w terminie późniejszym.

ZAKUP SPRZĘTU  AUDIO WIZUALNEGO

Jesteśmy w trakcie zakupu sprzętu audio wizualnego aby umożliwić dzieciom korzystanie w klasie z tego,  postanowiliśmy nie czekać z zakupem aby jak najszybciej dzieci mogły rozpocząć korzystanie z Sali.

Z funduszy Rady Rodziców po uzgodnieniu z Dyrekcją Szkoły zostanie zakupiony i zamontowany sprzęt: laptop, projektor, nagłośnienie, tablica suchościeralna  magnetyczna 240×120 oraz montaż z okablowaniem to kwota około 6100 zł. jako pomoc dydaktyczna dla dzieci.

NAGRODY KSIĄŻKOWE NA KONIEC ROKU SZKOLNEGO

 Zabezpieczono kwotę 1000 zł na nagrody książkowe na koniec roku szkolnego.

 NA TYM ZEBRANIE ZAKOŃCZONO.

 

———————————————–

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły zaprasza do udziału w akcji zbiórki makulatury na rzecz Biblioteki Szkolnej.

Mechanizm jest niezwykle prosty. W m-cu luty i kwiecień uczniowie przynoszą do szkolnej biblioteki zalegające w ich domach gazety, czasopisma, ulotki, zużyte zeszyty, kartki papieru oraz stare książki.

Rada Rodziców pragnie wprowadzić konkurs dla naszej szkoły „Zbieramy makulaturę”. Jego głównym celem jest promowanie dbałości o środowisko poprzez oddawanie surowców nadających się do recyklingu oraz współpraca w zakresie edukacji ekologicznej uczniów. Konkurs polega na zbiórce makulatury. Uczestnicy, których zadaniem jest zebranie jak największej ilości materiału do przetworzenia, jednocześnie dowiadują się, na czym polega recykling i jak ważny jest dla ochrony środowiska i naturalnych zasobów Ziemi. Edycja konkursu 2013/2014 rozpoczyna się 24 lutego 2014 i potrwa do 30 kwietnia 2014 r., zaś ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi  podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego 2013/2014 r.

W ramach konkursu przyznamy nagrody w następujących kategoriach:

I KATEGORIA: Najlepszy uczeń (czyli ten który najwięcej nazbiera makulatury)

II KATEGORIA: Najlepsza klasa (czyli ta, który najwięcej nazbiera makulatury)

Terminy zbiórki makulatury w szkole:

I termin :  24 – 28 lutego 2014

II termin : 22 – 29 kwiecień 2014

Miejsce oddania: Biblioteka Szkolna

———————————————–

 

Zapraszamy do skorzystania z darmowego programu do wypełnienia zeznania podatkowego za rok podatkowy 2013.

Nasz program dostępny jest w dwóch wersjach:

  1. Wersja do zainstalowania na komputer: http://www.eopp.pl/sps/PitProjekt2013Setup.exe
  2. Wersja on-line: https://www.eopp.pl/pit/sps

———————————————–

 

Święty Mikołaj w szkole

Dźwięk złotego dzwonka i charakterystyczny odgłos kroków po pustym szkolnym korytarzu

 dały znać uczniom w klasach, że właśnie zbliża się Święty Mikołaj z prezentami oraz jego wierna Śnieżynka,

ponieważ w kalendarzu pojawiła się już wiadoma data 6 grudnia.

Jednak szybko okazało się, że Mikołaj nie przyjechał do nas z Laponii,

a to Rada Rodziców postanowiła w ten szczególny dzień zrobić miłą niespodziankę,

 obdarowując dzieci paczkami słodyczy, które zakupione zostały z funduszy rady

oraz ze środków pochodzących od sponsorów  p. Czesława Kuźnickiego i p. Michała Kordylasińskiego.

Symbolicznie czekoladę otrzymali także wszyscy pracownicy Szkoły.

Dziękujemy wszyskim.

———————————————————-

 

EN o możliwości zapewnienia opieki uczniom w czasie przerw świątecznych.

Szkoły nie informują rodziców, że mogą liczyć na opiekę nad dzieckiem także podczas przerwy świątecznej. Rodzice, którzy nie mogą wziąć urlopu, płacą więc opiekunkom. Tak być nie musi.

Pani Paulina Polak, dziennikarka Dziennika Polskiego, zwróciła się do MEN o wyjaśnienie kwestii dni około świątecznych, wolnych od zajęć szkolnych. Poniżej odpowiedź MEN udostępniona nam przez Panią Redaktor, za co bardzo dziękujemy!

Artykuł Pauliny Polak w dzisiejszym Dzienniku Polskim „W ferie świąteczne nauczyciele są jak dzieci. Też mają wolne.”

menPani Redaktor, dni przerwy świątecznej nie są dla nauczycieli dniami wolnymi od pracy. Przepisy prawa oświatowego wprost nie zobowiązują szkoły do organizowania w tym czasie zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Ze względu jednak na to, że te dni nie są dla nauczycieli dniami urlopu wypoczynkowego szkoła może na wniosek rodziców zorganizować zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.

1. Zgodnie z §3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 kwietnia 2012 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) w szkołach wiosenna przerwa świąteczna rozpoczyna się w czwartek poprzedzający święta i kończy w najbliższy wtorek po świętach. Analogicznie, stosownie do §3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia zimowa przerwa świąteczna trwa od dnia 23 grudnia do 31 grudnia lub od dnia 22 grudnia do 31 grudnia, jeżeli dzień 22 grudnia wypada w poniedziałek.

2. W myśl art. 64 ust 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.), nauczycielowi zatrudnionemu w szkole, w której w organizacji pracy przewidziano ferie letnie i zimowe, przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania. 3. Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. Nr 4, poz. 28 z późn. zm.), dniami wolnymi od pracy są niedziele oraz dni niżej wymienione:

a) 1 stycznia – Nowy Rok,
c) pierwszy dzień Wielkiej Nocy,
d) drugi dzień Wielkiej Nocy,
e) 1 maja – Święto Państwowe,
f) 3 maja – Święto Narodowe Trzeciego Maja,
g) pierwszy dzień Zielonych Świątek,
h) dzień Bożego Ciała,
i) 15 sierpnia – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
j) 1 listopada – Wszystkich Świętych,
k) 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości,
l) 25 grudnia – pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
m) 26 grudnia – drugi dzień Bożego Narodzenia

Warto dodać, że obecnie MEN do uzgodnień zewnętrznych skierował projekt założeń ustawy o zmianie ustawy Karta nauczyciela. W tym dokumencie między innymi zostały doprecyzowane zasady udzielania urlopu wypoczynkowego. Obecnie nauczyciele mają prawo do urlopu wypoczynkowego w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, a dyrektor szkoły ma prawo zobowiązać nauczyciela do wykonywania czynności na rzecz szkoły przez 7 dni tego okresu. W roku 2012 liczba dni wakacji letnich i ferii zimowych wyniosła 54 dni, tym samym urlop wypoczynkowy nauczycieli w 2012 roku wyniósł 47 dni. Zaznaczyć należy, iż nauczyciele w okresie wakacji letnich prowadzą czynności związane z zakończeniem i rozpoczęciem roku szkolnego, procesem rekrutacji oraz prowadzeniem poprawkowych egzaminów maturalnych.

Projektowana zmiana zakłada doprecyzowanie przepisów dotyczących urlopu wypoczynkowego nauczycieli poprzez uelastycznienie możliwości korzystania z niego. Zasady precyzyjnie określą wymiar (47 dni roboczych) oraz termin urlopu (dni wolne od zajęć lekcyjnych). W rezultacie zaprojektowanego rozwiązania nauczyciele będą mogli korzystać z urlopu wypoczynkowego nie tylko w okresie ferii zimowych i letnich, lecz we wszystkie dni, w które nie odbywają się w szkole zajęcia lekcyjne, a więc także w czasie 7 – 9 dni roboczych w okresie przerw świątecznych oraz 6 – 10 dni roboczych, które dyrektor szkoły ustali jako dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Wydział Informacji